Akwantuo

Siebe in Ghana


Gastschrijver

We zijn al weer een week in Ghana. Op bezoek bij Siebe. En wij zijn dus Anja en Dick, aan de Ghanezen voorgesteld als de pappie and mammie van Siebe. We genieten zeer. Allereerst natuurlijk om Siebe weer te zien, maar ook van het land en de bewoners. In een groot aantal trefwoorden kunnen we het bezoek samenvatten: drukte, rommel, stank (overal open riolen, met kippen en kinderen die erdoor lopen), Siebe die onderhandelt met taxichauffeurs over te betalen prijzen - dat gaat er behoorlijk stevig aan toe -, heerlijk eten, een prachtige tocht naar de watervallen (zie eerder stuk van Siebe), bezoek aan het Liberiaanse vluchtelingenkamp, de gesprekken met Siebes vrienden MD en Fergal, de chaosmarkt, ook lekker lezen bij het hotel. Vooral het dorpje Wli vond ik geweldig. Water pompen, school bekijken, en overal van die leuke zwarte kindertjes. Ik voelde me vaak de zendeling over wie juffrouw Wilzing we vertelde. Ghana is een land met heel veel mogelijkheden. Heerlijke vruchten, en een fantastisch klimaat. Raar, kerst met zo'n 35 graden, en nu ouwejaar. Vanavond gaat Siebe stappen in Accra; ik blijf bij Anja die nu ziek op bed ligt. Vreselijk verkouden, en lichte koorts. Overmorgen komen Maartje en Lennart. We zien daar echt naar uit. Met m'n iPAQ kan ik niks. Geen bereik in Ghana. Anja heeft af en toe een beetje bereik. Maar Siebe's nummer is bekend neem ik aan.
We wensen jullie alvast een goed uiteinde, en een gelukkig nieuwjaar. Hoe smaken de oliebollen dit jaar? Wij nemen vanavond wel een gebakken banaantje.
Groeten van Anja, Dick en Siebe

3 Responses to “Gastschrijver”

  1. # Anonymous Anonymous

    Voor jullie natuurlijk ook een heel goed en gelukkig 2007!!
    Veel plezier daar in Ghana.
    Als je Mathijs en Jolanda tegenkomt doe ze de groeten. Ze zijn nu in Zambia op safari ofzo.
    Dick juffrouw Wilzing had een vooruitziende blik door jou zilverpapier te laten sparen.
    Draag je nu als z. een witte lange broek met een lang hemd eroverheen, een milde blik in je ogen en een hoed op je hoofd?
    Beterschap voor Anja en veel plezier daar!!
    Diny en Han  

  2. # Anonymous Anonymous

    Ook namens ons een gezegend nieuwjaar. Dat laatste heb ik niet vaak meer gehoord, maar gedurende de nieuwjaarsnacht in Roden (ietsje dichter bij huis) vond een, voor mij tot dat moment, onbekende Drent dat ons nieuwjaar gezegend moest zijn. De oliebollen en appelflappen smaakten als vanouds; de droge worst daarentegen was overheerlijk!
    Nog veel plezier daar met z'n vijfjes straks. Jullie hoeven je niet te haasten, want ik vier mijn verjaardag in februari, of nog later ....
    Groeten van Marga en Jan.  

  3. # Anonymous Anonymous

    hallo familie Anbeek,
    ik wens ook voor jullie een heel goed 2007 in alle opzichten.
    hoe de oliebollen smaakte? dat weet ik niet was te dronken om ze echt te proeven of te herinneren (nee dick ik was vrij zaterdag heb ze wel bestelt voor het personeel)maar als jullie terug zijn wil ik er nog wel een paar bakken hoor!
    dick zorg goed voor je familie en geniet!
    Rob.  

Post a Comment



© 2006 Akwantuo | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.