Akwantuo

Siebe in Ghana


Emmeren

De emmer in kwestie
Volgens Van Dale heeft emmeren drie betekenissen: 'sodomie plegen met merries', 'geslachtsgemeenschap hebben in het algemeen' en 'zeuren, zaniken'. Vandaag voeg ik er een vierde betekenis aan toe: 'douchen met een emmer'. Ik emmer elke morgen. Het was in het begin wel even wennen, maar nu wil ik niet anders meer. Zodra je over de panische angst heen bent dat de emmer leeg is voordat je alle zeep hebt afgespoeld gaat het best. Het is lekker fris en ik word er steeds handiger in.

6 Responses to “Emmeren”

  1. # Anonymous Anonymous

    als we overal in de werld zouden ''emmeren'wat douchen betreft was er waarschijnlijk minder water tekort emmer jij maar lekker verder.
    groet rob. (ik ben nu uit ge emmert)  

  2. # Anonymous Anonymous

    Dit soort postjes zorgen ervoor dat mijn respect voor jou weer substantieel verhoogd wordt, meneer Anbeek. Ik ben zelf meer type 'luxepaardje': hou erg van warm water en zachte matrassen en thee met melk en croissantjes met jam voor het ontbijt. Dus: RESPECT! *maakt ubercool rock 'n roll teken met handen* *giechelt*

    dag lieve Siebe!  

  3. # Anonymous Anonymous

    Ehm.. als dit je douche is.. hoe ziet je toilet er dan uit? of....

    :)  

  4. # Anonymous Anonymous

    Hoi, Siebe, mooie foto's, Het leven lijkt me daar eenvoudig maar praktisch, een beetje zoals kamperen.
    Zou ook wel wat voor mij zijn.
    Groeten, Burg  

  5. # Anonymous Anonymous

    Mijn toilet is prima in orde. Daarom heb ik er ook geen foto van genomen. Het spoelt door en ik mag mijn papier er zelfs ingooien!  

  6. # Anonymous Anonymous

    Na overleg met oom Riekus, als deskundige, wil ik je de originele betekenis van het woord emmeren niet onthouden.
    Vroeger toen er nog gewoon "op de hand" werd gemolken, werd na die arbeid de emmer op zijn kop achter de koe geplaatst en kon de melker de koe en zich zelf verwennen.
    Melksters zetten de emmer voor de koe.
    Emmeren is dus ook een opstapje naar een hoog doel.
    Zo leer je nog eens wat van je tante. Maar een wijze raad, probeer het niet in Ghana.  

Post a Comment



© 2006 Akwantuo | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.