Akwantuo

Siebe in Ghana


Gloria, Abigail & Tesano

Dit is de twaalfde dag dat ik in Tesano woon. De wijk ligt in het noorden van Accra en is relatief rijk. Dat betekent dat er wat grotere huizen staan, dat er een echte supermarkt is en dat er net wat meer overleg is over waar men het afval deponeert. Vanuit de Tesano is het ongeveer 10 minuutjes met de minibus naar de binnenstad. Ik woon in huis bij 'auntie Gloria', hoofd van cateringbedrijf Gloria ("for excellence"). Gloria kan dus ontzettend goed koken en ik eet de meest vreemde dingen die zeer goed zijn klaargemaakt.


Abigail in de achtertuin.


Al het eten wordt klaargemaakt in de achtertuin in grote pannen op houtskool. Ik heb in haar huis mijn eigen kamer en badkamer. Dat wil zeggen: ik heb een bed in een opslagruimte, een wasbak en een emmer om te douchen. Gloria's zoon en dochter wonen nog thuis, maar ik zie ze weinig. De huismeid Abigail (op de foto in de achtertuin) is beter gezelschap. Ondanks dat ze hele dagen bezig is met schoonmaken en koken en soms als een slaaf behandeld wordt is ze heel erg vrolijk en grappig. Gelukkig gaat ze over een paar maanden weer naar school...

2 Responses to “Gloria, Abigail & Tesano”

  1. # Blogger Gizmo

    Heeee die Sieb,

    erg leuk om eindelijk een beeld te zien in welke omgeving je zit. Ben benieuwd naar meer foto's ...

    grappg dat er maar weinig hits in google tevoorschijn komen op "tesano accra" Internet is nog niet echt diep doorgedrongen in Ghana merk ik ... maaar .. je krijgt wel een inzicht in de huizenprijzen daaro http://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/realestate/ ;) ... onroerend goed is daaro echt wel betaalbaar, dat dan weer wel ...  

  2. # Blogger Gizmo

    .. okeeee
    die link moet je even knippen plakken zie ik achteraf .. hij's niet klikbaar  

Post a Comment



© 2006 Akwantuo | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.