Akwantuo

Siebe in Ghana


Accraaa

Vrijdag begon slecht... Mijn vlucht naar Londen had een vertraging van anderhalf uur. Toen ik veel te laat aankwam op Heathrow had ik nog een half uurtje om me door een enorme rij te worstelen. Uiteindelijk haalde ik op het nippertje mijn vlucht naar Accra.
Mijn koffer redde het helaas niet en zal over een paar uur alsnog vertrekken.
Aangekomen op Kotoka Airport werd ik opgehaald door 'my friend' Nyame die me maar gelijk naar een feestje bracht. Prima.
Het was al donker in Accra zodat ik nog niks kon zien van de stad, op het feest kon ik gelukkig wel mooi kennis maken met een aantal andere vrijwilligers. Na een tijdje over voetbal te hebben gepraat met een Brit en een Ier ben ik gaan slapen in een bed op het kantoor van Projects Abroad.

Vanmorgen begon mijn Accra-introductie.
Het is moeilijk om kort te vertellen wat ik vandaag allemaal heb gezien. De stad heeft een verpletterende indruk op me gemaakt. Alles gebeurt op straat. Er zijn vreselijk veel mensen, open riolen, geiten, kippen, kokosnoten, taxi's, troep, palmbomen, nog meer troep, kampvuurtjes, tenten, hutten en kinderen die me wel heel erg blank vinden.
Vanmiddag heb ik kennis gemaakt met Gloria, mijn gastmoeder, en heb ik mijn kamer gezien. Gloria is heel erg aardig en mijn kamer is groot! Daarna hebben we wat gegeten. Op het menu stond een heerlijke tilapia in vissoep met fufu (een dikke bal zachte maispasta). Alles werd geserveerd in een kom, zonder bestek. Lekker met je handen in die soep zoeken naar de vis en de fufu. Als ze dit bij de GGD lezen krijgen ze een beroerte, maar het was heerlijk.

Na het eten zijn we naar het internetcafe gegaan waar ik nu zit. Ik weet niet wat ik vandaag allemaal nog ga doen, maar ik verheug me erop. Kortom: het gaat heel erg goed allemaal!
Ik denk dat ik zo maar eens een kokosnootje leegdrink op het strand, het is immers 29 graden en de zon schijnt... Alles goed in Holland?

6 Responses to “Accraaa”

  1. # Blogger Gizmo

    okee dan ... connection established!
    hopelijk komt je koffer goed, heel en compleet aan. dat zou zuur zijn als dat mis zou gaan. -Ipod en zonnebril zijn hoop ik wel safe aangekomen ;o)- Ik ga eens in google-earth een virtueel kijkje in Accra nemen.  

  2. # Anonymous Anonymous

    hallo siebe,
    fijn te lezen dat je goed op gevangen bent je zal het wel redden daar.
    nou vanmiddag de koopzondag draaien en dan maar weer naar de kroeg met je zuster het was gisteren nog lekker terras weer!!
    groeten,
    en wel je handen wassen na het eten he!
    Rob.  

  3. # Anonymous Anonymous

    Hoi Sieb,

    Fijn dat je ons vannacht om half drie even belde! Beter nachtelijk nieuws dan geen nieuws! Ik denk dat het in Accra toch 2 uur vroeger is dan hier, of heb je je Nederlandse patroon van feesten en kroeggang al direct in Accra overgenomen? Zijn het nachtdieren daar? En ben je niet moe?
    Na je berichtjes en telefoontjes heb ik echt het idee dat de start erg positief is. Zo maar doorgaan zoontje!

    Je liefhebbende echte moeder  

  4. # Anonymous Anonymous

    Jaaa die Siebe! Altijd goed om te horen dat een van de jongens ook buiten de landsgrenzen dingen kloppend kan maken: dat houdt ook onze moraal hoog. Misschien kan je net als Storm's grote held S. Stallone proberen om al die 60 talen onder de knie te krijgen voor je functie als binnenlands reporter. Heb je je sollicitatieprocedure al goed doorlopen als 'nieuwe zoon'? Ik hoop het. Zie uit naar nader bericht!

    Groeten en tulpen uit Amsterdam.  

  5. # Anonymous Anonymous

    Meneer Anbeek,
    het klinkt nu allemaal al behoorlijk jaloersmakend, gefeliciteerd! Eerste missie volbracht. He, leuk om je verhalen te lezen, ik ben erg benieuwd. Heb gister je acteertalenten mogen bewonderen. Kan niet ontkennen dat het best goed was!

    I'll be watching you from here! Enjoy mister

    aad  

  6. # Anonymous Anonymous

    hoe het in Holland is: goed.
    hoe het in Turijn is: beter.  

Post a Comment



© 2006 Akwantuo | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.