Akwantuo

Siebe in Ghana


Leve de Koningin!

Zoals het een goede Hollander betaamt vierde ik afgelopen donderdag koninginnedag. Eenieder die 'Scheveningen' kon uitspreken was van harte welkom in de achtertuin van de ambtswoning van de ambassadrice. Later mochten ook de Brabanders naar binnen. Het van uw belastingcenten aangelegde gazon lag er voorbeeldig bij. De cactussen waren nog eens bijgepunt en ook de palbomen stonden er fris bij. De avond werd ingeluid door een toespraak van de ambassadrice in het engels. Al snel bleek dat zij uw belastincenten beter had kunnen spenderen aan een extra talencursus. Ze was waarschijnlijk met Ruud Lubbers naar school gegaan. Ook de Ghanese zangroep die na de toespraak ons volkslied inzette maakte er een potje van. Wielhelmoes ven Nessauwe bien iek ven Dautsen bluut, zoiets...
De feestgangers lieten zich echter niet uit het veld slaan en stortten zich als goede Hollanders op de dingen die gratis waren. Er was bier, wijn en champagne, maar bovendien bitterballen, frikadellen, blokjes kaas met cocktailprikkertjes en zelfs een heuse haringkar. Het feest was begonnen...
Nadat de eerste landgenoten begonnen te plassen tegen de mangoboom en iemand overgaf achter de haringkar was het welletjes en moesten we weer naar huis.
Gelukkig had een van de aanwezige zakenmensen een afterparty georganiseerd in hotel 'The Golden Tulip', hetgeen iedereen erg toepasselijk vond. Kaartjes waren verkrijgbaar voor 25 dollar, wat mij deed besluiten niet te betalen en gewoon verder te drinken op kosten van de belastingbetaler. Er was een band die Hazes zong en een polonaise waar iedereen op zat te wachten. Toen de bitterballen op waren en het gazon bezaaid was met cocktailprikkertjes was ook de afterparty teneinde. Ik stapte in een taxi en besloot dat het een waardige viering geweest was. In de taxi verloor ik mijn telefoon maar gelukkig hebben we de foto's nog.


De Ghanese dame schepte de haring met behoorlijke tegenzin op de bordjes. Het eten van rauwe vis vond ze lui en exotisch, maar vooral buitengewoon onsmakelijk.

De blokjes kaas waren niet aan te slepen. Toch klaagden sommigen dat men voor mosterd steeds helemaal naar de bitterballen moest lopen.

2 Responses to “Leve de Koningin!”

  1. # Anonymous Anonymous

    hee siebe jij ook nog proost op de oranjes haha ik was zoals een goede zeeuw beaamt naar utrecht m'n stadje gegaan en heb daar de vrijmarkt weer eens afgestruint met de familie het was wer erg gezellig dat kan ik je wel zeggen.

    hee nog ff en dan weer nar nederland terug ik zal naar je uitkijken en dan drinken we nog eens een biertje of wat in sef!!!

    hee ga je zien.
    rob.  

  2. # Anonymous Anonymous

    sorry voor de spel vouten maarre ik w8 nog steeds op die boekenbon van dick!!

    rop  

Post a Comment



© 2006 Akwantuo | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.